maandag 14 november 2016

Interview met meester Fabian




Deze week kreeg ik Lore Geerts, Lien en Philine over de vloer voor een gezellig onderonsje. Meester Steven was fotograaf van dienst.

Vraag1: Hoe ben je er op gekomen om het klasblog te maken?

Omdat de meester en juf niet altijd tijd hebben om een blog te maken, vond ik het een goed idee om samen met de kinderen deze blog te maken. Zo houden we een dagboek bij over wat er in de klas gebeurt. Misschien beginnen jullie ook wel een eigen blog als jullie de smaak te pakken hebben.



Vraag2:Geef je liever computerles of gewoon les aan de kinderen?

Een eigen klas hebben is super maar wel zéér veel werk. Ik vond het heerlijk om een paar jaar geleden weer eens een eigen klasje te hebben. Je kan zeer creatief te werk gaan dan. Maar ik vind het ook leuk om computerles te geven. Het is leuk om steeds op zoek te gaan naar nieuwe dingen die ik jullie kan leren. Jammer dat het maar een keer om de 2 weken les is.

Vraag3:Wou je al van kinds af aan de kinderen les geven?

Ja, ik speelde al als kind meestertje samen met mijn zusje, die nu ook onderwijzeres is.



Vraag4:Hoe lang werk je al op GBS De Kiem?

Al een hele tijd, sinds 1994 …..  mijn 23ste schooljaar. Al heb ik tussendoor ook nog in Wambeek en in Brussel les gegeven.

Vraag5:Waarom heb je voor ict gekozen?

Omdat ict heel belangrijk is in ons leven. Alles gebeurt digitaal en je kan zelfstandig heel veel leren. Je kan de wereld binnenhalen op je computerscherm. Het is fijn dat ik jullie al wat kan leren zodat je toch al wat bagage hebt als je straks de Kiem verlaat.

Vraag6:Kan je eens kort samenvatten hoe je zoveel weet over de computer?

Ik vond de computer al heel boeiend toen ik nog een tiener was. Ik werk zeer graag op de pc. Ik luister naar muziek, lees heel veel, maak graag filmpjes, verhaaltjes,….   Als je iets zeer graag doet, dan leer je vanzelf heel veel omdat je het boeiend vindt.

Vraag7:Waarom koos je voor les te geven een paar jaar geleden op GBS De Kiem?

Ik heb geluk gehad dat er een juf een tijdje afwezig was toen ik net was afgestudeerd. Zo ben ik hier verzeild geraakt op een km van waar ik toen woonde. Ik had hier ook als kind zelf op school gezeten dus het was hier zeer vertrouwd voor me.



Vraag8:Waar ben je allemaal al op reis geweest?

Ik ga zeer graag eens een weekje naar zee of naar de Ardennen. Buiten onze buurlanden bezocht ik ook al Hongarije, Spanje, Portugal, Noorwegen en Turkije.



Vraag9:Waar zou je nog eens op reis willen gaan?

Noorwegen was heerlijk. Prachtige natuur, de stilte is daar heerlijk en er zijn prachtige sterrenhemels.  En ik ben ook al 4 keer naar Taizé in Frankrijk geweest om helemaal tot rust te komen en te mediteren. Ik hoop dat toch nog te doen in de toekomst.

Vraag10:Wat is je lievelingsboek?

Ik lees heel graag informatieve boeken. Momenteel lees ik wat over klassieke muziek en componisten. Ook boeken over spiritualiteit vind ik boeiend. Mijn favoriete strip is de Kiekeboes !

Vraag11:Wat is je lievelingskleur?

In mijn kleerkast zie ik heel veel blauw, dus ik vermoed dat dat mijn lievelingskleur is.

Vraag12:Wat is je lievelingsdier?

Ik hou van honden en katten en vind insecten zeer boeiend.

Vraag13:Wat is je lievelingseten?

Alles wat kinderen graag eten : frietjes, pizza, spaghetti, pannenkoeken. Alleen appelmoes vind ik niet zo lekker.

Vraag14:Naar welk programma kijk je het liefst?

Ik kijk niet zo vaak tv. Ik probeer het nieuws elke dag te bekijken en kijk naar Thuis. Ik kan wel eens genieten van een goede film of van een goede Vlaamse serie.

Vraag15:Welke zang hoor je het liefst?

Ik heb thuis een grote kast boordevol cd’s. Je vindt er eigenlijk van alles in : pop, rock, Vlaams, klassiek,jazz.  Maar ik probeer vooral de hitlijsten wat te volgen. Momenteel ben ik wel fan van Ed Sheeran, Emeli Sandé, Sam Smith en Bruno Mars.

Vraag16:Heb je broers of zussen?

Ik heb een broer Johan en een zus Cindy.

Vraag17: Hoeveel broers of zussen heb je?

Zie hierboven.

Vraag18:Hoe oud zijn ze?

Mijn broer is 4 jaar ouder en mijn zus is 2 jaar jonger dan mezelf.

Vraag19:Hoe oud ben jezelf?

Ik ben 46 jaar jong.

Vraag20:Vind je les geven tof?

Ja ik vind het een van de leukste dingen zeker als de leerlingen zeer goed meewerken.

Vraag21:Welke  hobby’s doe je allemaal?

Ik ga naar de muziekschool en volg zang. Ik begin straks weer met repetities voor toneel en probeer wat te sporten.(fitness en af en toe zwemmen).  Als ik wat energie nodig heb, doe ik wat aan yoga of ga eens wandelen of fietsen.



Vraag22:Doe je je hobby’s al lang?

Ik volg mijn 6de jaar muziekschool en ben nu 5 jaar actief bij onze toneelvereniging de Motoen. Ik heb daarvoor al bij 3 andere gezelschappen gespeeld. Yoga doe ik ook al een jaar of 15.  Fitness ben ik 6 maand geleden opnieuw opgestart.

Vraag23:Heb je een huisdier?

Neen, ik woon op een appartementje en dan zijn huisdieren niet zo welkom. Helaas !



Einde  interview met meester Fabian

Bedankt meisjes !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten